UMafrika
esports

Valve-chef skubber imod anklage om Steam-monopol

I mange omgange, og fra mange retninger, er Steam blevet anklaget for at være et defacto-monopol på PC-distributionssiden, men det er noget Valve mange gange har afvist ret så direkte.

I en ny rapport ovre hos Bloomberg, der afdækker en igangærende retsag rettet imod Valve, afviser CEO Gabe Newell at Steam skulle være et slags monopol på PC. Faktisk siger han at PC-brugere har "enormous choice".

"Customers have enormous choice. Players can choose where they purchase their products, whether they buy the game on an Xbox, whether they buy it on Steam, whether they buy it on Epic Games Store or whether they buy it directly from software developers."

Steam behøver dog ikke teknisk set at være et monopol for at komme i fedtefadet, for de bliver faktisk beskyldt for at være et defacto monopol. Tidligere på året blev industriledende skikkelser spurgt om dette, og 72% af 306 Executives i spilbranchen svarede alle at Steam er et monopol i branchen.

Hvad mener du?

Originalquelle: www.gamereactor.dk →